CESTOVÁNÍ/ Nizozemsko

Objevit… Amsterdam aneb co nutně musíte navštívit

V Amsterdamu jsem byla sice už na začátku července, ale skvělé na tomto městě je, že jej můžete navštívit kdykoliv a vždycky vás bude bavit. Já bych se do něj klidně s chutí vrátila, protože je to opravdu skvělé město. Nyní mám pro vás tipy na výlet, co určitě musíte v Amsterdamu vidět.

Den první

Do Amsterdamu jsme přiletěly až docela pozdě večer. Letenky jsem měly za necelé dva tisíce a kupovaly jsme je asi dva měsíce předem. Hotel vybírala Janička a byla to docela operace, protože ubytování v Amsterdamu je dost drahé, oproti třeba letenkám. Nakonec jsme měly hotel kousek od letiště a asi 25 minut od centra, ale stačila nám k tomu jedna tramvaj. Let byl úplně v pohodě, sice jsme měly asi 30 minut zpoždění, ale i tak jsme dorazily na čas, v našem případě okolo jedenácté večer. Z letiště jsme vyrazily rovnou k nám na hotel, který byl od letiště asi 25 minut. Veškeré praktické infromace, ohledně letenek a cestování celkově vám napíšu do dalšího článku. Úplně vyřízené jsme padly do postele a těšily se zítřek.

Den druhý

Jako první jsme každý den začínaly snídané. Tu dnešní našla Kačka kousek od našeho hotelu, ale veškeré food tipy najdete už v prvním článku. Dopoledne jsme vyrazily do centra; začaly jsme u muzeum Van Gogha a směřovaly dál. Samozřejmě jsme nevynechaly ani legendární nápis I am Amsterdam, kde je ale šíleně lidí, což nás dost otrávilo. Doporučuji tam asi jít hodně brzy ráno, kdy je tam podstatně méně lidí. My ale během naší cesty tramvají našly stejný nápis u vody, kde nikdo nebyl, tak jsme se vesele fotily tam. Těchto nápisů je v Amsterdamu mnohem víc.

Postupně jsme procházely městem, volily jsme hlavně cestování pěšky, ale občas jsme využily i městskou dopravu. Nemohly jsme nenaštívit i jejich nádherný trh, kde jsem hodně litovala, že jsem ještě plná ze snídaně. Náš hlavní cíl dneska byl ale mmístní pivovar Brouwerij´t IJ, který doporučuji všema deseti. Není tak vyhlášený jako Heineken, ale rozhodně vás uspokojí. Je mnohem levnější a navíc ochutnáte něco, co si jinde nedáte. Doporučuji ale na lístky přijít dřív, protože prohlídky jsou jen jednou za den od 15.30 a lístky se začínají prodávat ve 14. V ceně vstupenky za 6 euro je i ochutnávka jednoho piva.

Pivní nabídka ane musíme prostě zkusit všechno 🙂

Amsterdamské uličky <3

My si k tomu koupily ještě klobásu a debužírovaly. Pak nás ale zaujala ochutnávka 5 malých piv přímo z pivovaru, které jsme samozřejmě musely ochutnat. Sice nejsem žádné extra pivařka, ale v Holandsku je prostě divný dát si víno. Prohlídka trvala asi 30 minut a byla v angličtině, což by asi tak nevadilo, ale já jsem po těch pivech byla už tak unavená, že jsem u výkladu málem usnula. Večer jsme si šly ještě sednout na další piva přímo ke kanálu a prohlédly jsme ještě Red District, což je známá ulice plná polosvlečených slečen, které nabízí různé sexuální služby. Musím říct, že mě zarazilo, kolik mladých holek to dělá a je to hodně zvláštní pohled.

Co jiného dát si v Amsterdamu

Testování

Pivní nabídku mají v Brouwerij´t IJ opravdu pestrou

Den třetí

I dnešek jsem začaly snídaní, tentokrát v Brekfast Clubu, na který jsem narazila díky PG Foodies. Po té obrovské snídani jsme vyrazily na tradiční nákup do Primarku. Ten nikdy nesmíme minout, ale je fakt, že jsme všechny v nákupech byly dost střídmé a já osobně jsem dokonce pár super kousků vracela zpátky. V Amsterdamu jsme nemohly vynechat ani další tradici a to projížďku lodí. Nabídka je opravdu velká a rozhodně to doporučuji. Já jsem na ní hrozně chtěla, ale je fakt, že nás hodinová plavba dost vyčerpala a málem jsme na ní všechny usnuly.

Cena projížďky je cca 11 euro a trasy jsou různé, ale většinou jsou si hodně podobné. Po projížďce jsme zamířily na kafe, které ale nestálo za nic a na Flower Market, bohužl ne ten plovoucí, ale klasický. Mamce jsem tam pořídila sazeničky tulipánů, protože co je víc charakteristické pro Holandsko než tulipány. Večer jsme zakončily v úžasném Foodhalenu.

Na lodi

Z lodi

Flower market

Den čtvrtý

Ráno jsme opět začaly snídaní v kavárně, kterou jsme si vyhlédly už den dopředu a pak vyrazily do druhé části Amsterdamu na A´dams Lookout. Je to vysoká vyhlídka, ze které je vidět skoro celý Amsterdam. Pro mě to bylo něco naprosto neskutečného, i když se dost bojím výšek. Lístek za 13.50 si doporučuji koupit online, protože nejenže jej budete mít o euro levnější, ale hlavně nemusíte stát tu frontu u pokladny. Nám úžasně vyšlo počasí a na vyhlídce jsme si koupily puvo a zůstaly tam snad dvě hodiny. Je to fakt úžasný a kdo se nebojí, může zkusit i houpačku za 5 euro. Na tu jsem ale už neměla nervy.

Pak jsme vyrazily do NDSM, což je obrovská hala, která funguje jako umělecké místo. Najdete tu všechno možné, každýá zeď je jinak pomalovaná a člověk by si řekl, že je to spíše nějaký sklad. V říjnu se to ale bude otevírat jako kreativní centrum, co jsme tak pochopily. Dá se tam dělat hrozně moc věcí a konají se tam i různé akce a myslím, že to je super nápad. Ta hala by jinak spadla,takhle jí skvěle využily. Je to ale hodně hipster, tak se na to připravte :). Kousek od toho místa je navíc i restaurace u vody, ve které se pár lidí i koupalo. Mít víc času, určitě si tam něco dáme. My jsme se ale trajektem dopravily zpět a musely vyrazit už na hotel a na letiště.