CESTOVÁNÍ/ Německo

Objevit Berlín… aneb krásy podzimního města

Vím, že by se dalo očekávat, že po návratu z Bali bude můj první článek právě o tomto městě, ale já jsem si řekla, že by byla velká škoda nezmínit Berlín, ze kterého jsem na Bali odlétala. Takže ještě před Bali zastavení v Berlíně.

Berlín byl v mém cestovatelském výletě na Bali tak trochu nečekaný. Miluji ho, to je pravda, ale plán strávit v něm dva dny nevznikl hned. Já jsem totiž na Bali letěla právě z Berlína, respektive ne na Bali, ale do Singapuru, kde jsem se potkávala se svými kamarády. Společně jsme pak až vyráželi na Bali. Letenky z Berlína do Singapuru vyšly o hodně líp než do Prahy, nakonec jsme za ně platila něco okolo  11 tisíc, ale všechny praktické věci, jako právě výdaje budou až v úplně posledním praktickém článku. Na ten si ale budete muset ještě počkat 🙂

Charlottenburg

Z Berlína mi to odlétala v 9.40 a původně jsem chtěla jet přes noc a jet rovnou na letiště. Pak jsem ale pro svůj klid se rozhodla, že si koupím jízdenku den předtím, strávím v Berlíně den, přespím tam a poletím. A nakonec to moje kamarádka Anetka vyšperkovala a do Berlína jsme odjely spolu už ve středu a do Singapuru jsem letěla v pátek. Vyrazily jsme busem Student Agency ve středu v 6.30 a v Berlíně jsme byly asi okolo 11. Šly jsme rovnou na hotel, který byl od letiště asi 20 minut metrem a busem, což byl můj požadevek. Nebyl to sice nijak super skvělý hotel, ale vše bylo čisté, levné a my nějak velký komfort ani nepotřebovaly.

Hned po ubytování jsme vyrazily na Charlottenburg, královský hrad, který už byl konečně opravený. Když jsem tam totiž byla před dvěma roky, tak se část opravovala. Měly jsme štěstí na krásné slunečné počasí, takže procházka zahradama byla velmi příjemná. Pak jsme nemohly vynechat tu super příjemnou kavárnu, kde jsme si daly obě kafe a dort. Bohužel jsem během cestování ztratila účtenku, takže vám nemohu říct kolik to stálo, ale ceny za kafe se tu pohybují okolo 3-5 euro, což je docela v pohodě. Po kavárně jsme vyrazily do centra; k Braniborské bráně a k Říšskému sněmu. Počasí nám fakt vyšlo, takže máme krásné slunečné fotky 🙂 Večer jsme si zašly do Lidlu, který úplně miluji, koupily si saláty a večer strávily v posteli s jídlem a německýma telenovelema 😀

Říšský sněm

Čtvrteční ráno nás tedy nepřivítalo tak hezky jako středeční, ale za to poměrně fajn hotelovou snídaní, ze který jsme vyžily až do odpoledne. Hned dopoledne jsme měly v plánu navštívit Říšský sněm. K naší smůle je sice vstup do kupole zadarmo, ale v době naší návštěvy se rekonstruovala. Tak snad příště. Pak jsme se vypravily k Berlínské zdi, ale to už nás doběhlo podzimní sychravo, takže jsme se schovávaly pod deštníky a docela hladové hledaly něco k jídlu. Nakonec nás zachránilo Vapianu u Alexandra plaz, ze kterého jsme se pak vypravily na klasiku do Primarku. Bez toho by to prostě nešlo 🙂 Večer jsme ukončily v jedné malinkaté kavárně, která byla zároveň i designový obchůdek plný krásných věcí. My si daly obě svařák a skvělý jablečný a mandlový koláč. Ještě náš klasický Lidl  a večer už jen pokoj, zkoušení nových věcí a chystání na zítřejší dobrodružství na letišti.

Berlín je pro mě jedno z nejkrásnějších měst a vždycky mě překvapí a objevím v něm něco nového. Tentokrát to byl hodně rychlý výlet, ale vlastně mi přijde, že jsme si to obě s Anetkou užily. Nakonec jsem hrozně ráda, že jsme takhle vyrazily a já si dovču ještě prodloužila.